Honhnii bayar

Honhnii  bayar
ahmad bagsh, zahiral

Hodolmoriin odor

Hodolmoriin odor
mod tariw

honhnii bayar

honhnii  bayar

төгсөгчид- 2012

төгсөгчид- 2012
талх нарийн боов хоол үйлдвэрлэлийн анги

зураг дизайн

зураг дизайн
сурагчдын бүтээлээс

ур чадварын шалгалт

ур чадварын шалгалт
үсчин- гоо сайхны анги

93 сурагч төгслөө

93 сурагч төгслөө

Ханбогд суманд

Ханбогд суманд
үсчиний сургалт хийлээ

Ханбогд суманд

Ханбогд суманд
тогоочийн сургалт хийлээ

Сургалт хийв

Сургалт  хийв
оёдол, эсгүүрийн сургалтанд 15 хүн хамрагдлаа

Monday, September 28, 2009

Òºñºëò õè÷ýýëèéí òàéëàí çîõèîí áàéãóóëñàí òóõàé


Òºñºëò õè÷ýýëèéí òàéëàí çîõèîí áàéãóóëñàí òóõàé (Туршилт явуулсан тухай)
Манай улсад боловсролын салба­рын шинэчлэлийн хүрээнд “Бага дунд бо­ловсролын стандарт” “Ерөнхий бо­ловсро­лын сургуулийн сургалтын тө­лөв­лөгөө”-г шинэ­чилж баталсан билээ.
ЕБС-ийн сургалтанд 2004-2005 оны хичээлийн жилээс “Төсөлт ажил” хи­чээ­лийг 1-4 дүгээр ангид оруу­ла­хаар тусгасан нь дэлхийн бо­ловсро­лын хөгжлийн чиг хандла­гыг өөрийн ор­ны онцлогт шинэч­илж орууллаа. Монгол улсын БСШУЯ, Японы Олон Улсын Хамтын Ажил­ла­гааны Нийгэм­лэг (JICA)-аас хэрэгжүүлж байгаа “Суралцагчдын суралцахуйг дэмжих арга зүйн хөгжил” төслийн хүрээнд манай сур­­гуулийн 4, 5 дугаар ангид Тө­сөлт хи­чээлийн арга зүйн зөвлөм­жийн туршилтын эхний хэсгийг ам­жилт­тай хэрэгжүүлж дууслаа.
Туршилтын явцад өөрийн анги хамт олон хэрхэн судалгаа хийж, мэдээлэл цуглуулж, бүтээлчээр ажил­­­лан, бусад ангийнхандаа тай­лант хичээл явуулсныг товч дурдъя.
Төсөлт ажлыг зохион байгуу­лах хам­гийн гол хэсэг нь сэдэв сон­голт юм. Сэдэв сонгоход багш ямар нэг чиг­лэл өгөөгүй, сурагчид өөрсдийн хэрэгцээ сонирхлоороо сэдвүүдээ сонгосон. Үүнд:
1. Манай сургууль
2. Багш
3. Цагаан сар
4. Талх
5. Бөх
6. Өрхийн эмнэлэг
7. Бариа засал
8. Ус
Сонгосон сэдвийн дагуу өөрс­дөө төлөвлөгөө гарган судалгаа хийж, мэдээлэл цуглуулж, зураг­лал, туршилт, асуулга зэргийг хэ­рэг­лэж, цуглуулсан мэдээллээ бу­сад­даа ярьж тайл­бар­лах, мэдлэг бү­тээх зэрэг ажлыг хичээл тус бүр дээр хийж бай­лаа.
Манай ангид төсөлт хичээ­лийн туршилтын нэг онцлог нь улирлын төгсгөлд бусад ангийн сурал­цагчдад зориулан хийсэн “Төсөлт ажлын тай­лан” юм. Тайлант хи­чээ­лийг зохион байгуулахдаа багууд:
1. Үзэсгэлэн
2. Жүжигчилсэн тоглолт
3. Бяцхан ном
4. Зохион бичлэг
5. Ярилцлага гэх мэт хэлбэрийг сонгосон байв.
Эдгээрээс үзэсгэлэн, жүжиг­чил­сэн тоглолт, ярилцлагын хэлбэ­рийг жишээгээр нь дэлгэрүүлж өгүүлье.
1. Үзэсгэлэн: “Өрхийн эмнэ­лэг” сэдвийг сонгосон сурагчид “Та­ны итгэл” өрхийн эмнэлэгт очиж та­нилцсаны дагуу танил­цуул­­га, эрүүл мэндийн сурталчил­гааны материал, эмч ажиллагчдын ажлын хуваарь зэргийг дэлгэн үзүүлс­нээс тавьснаас гадна тус өр­хийн эмнэлгийн загварыг гарын доорх материал ашиглан хий­сэн нь үнэ­хээр бүтээлчээр сэтгэж, юм­ыг хийх, мэдэх гэсэн оргилуун сэт­гэ­­лийг илтгэжээ.
2. Жүжигчилсэн тоглолт: “Ус”
ӨгүүлэгчХөрст алтан дэлхийн Хөх цэнхэр далайд Хөгжилтэй хөөрхөн жараахайнуудХөгжилдөн тоглох ажээГэвч гэнэтийн аюул ойртон ойрт­соор байгааг тэд яахан мэдэх билээ? Хэдэн хүүхэд хоорондоо ярилцах нь:
- Найзуудаа өнөөдөр чинь амралтын өдөр байх аа- Тийм ш дээ.- Хэдүүлээ юу хийх вэ? Кино үзэх үү?- Загас барья- Тэгье тэгье
Загас барихаар дэгээг усанд хий­тэл эхлээд ундааны сав, дараа нь гутал, 3 дахь удаагаа загас гарч ирэв. Загас тэдэнд хандаж:- Аварч намайг өршөөАмьдрах орчин минь бохирдлооАквариумдаа намайг аваачижАмийг минь авраач
Сурагчид өөрсдөө санаа бодлоо илэр­хийлэн ярих, мөн байгаль хү­мүүсийн хоорондын зөрчилт асууд­лыг тусгаад “Усанд хаясан хогоо ур­лан бүтээхэд ашиглая” гэсэн нь бай­галь орчноо хамгаа­лахын тулд хог хаягд­лаа ашиглая гэсэн асууд­лыг дэвшүүлэн тавьж байна.

No comments:

Post a Comment

áàãø íàð

áàãø íàð
¿çýñãýëýíãèéí ¿åýð